Autor Tema: Herramientas de desarrollo cruzado para C64  (Leído 69303 veces)

djleoli

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #135 en: Enero 10, 2022, 08:20:44 »
Gracias a todos voy a probar el CCS64  justamente porque una de las cosas que odio de VICE es justamente correr un juego y que funcione y en la máquina real no y no saberlo me pasó con el cósmic héro que todavía no encontré un prg funcional para C64 solo me funciona la versión para mí atari 65 XE

josepzin

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #136 en: Enero 10, 2022, 19:16:24 »

josepzin

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #138 en: Enero 17, 2022, 23:48:16 »
Aquí unos cuantos juegos con sus fuentes, todos en ensamblador:

- Galaga
- Donkey-Kong-Junior
- Caveman
- Megamania
- Galaxian
- Caveman (C64VIC20Plus4PET)

https://github.com/1888games

josepzin

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #139 en: Enero 19, 2022, 20:23:20 »
- JC64dis:

https://iceteam.itch.io/jc64dis
https://github.com/ice00/jc64
https://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=77964

Citar
JC64dis (next generation C64 disassembler) is an iterative disassembler for MUS, SID, CRT, VSF, MPR and PRG file of Commodore 64.

It works with 3 area:

Memory area (from $0000 to $FFFF)
Preview of source
Source
You can formatting the source using the commands in a way to produce a source like if you were writing it in a text editor.

Labels and some comments are created automatically, but you can customize all.

It supports output (and compilation back throw them) of those compiler:

Dasm
TMPx
Ca65
Acme
KickAssembler
Tass64
In the video you can see a true session of usage where a binary is reverse engineered into a source that can be compiled again.

Binary are in jar (java) or specific for Windows (win32 o win64).

If you start using it, you cannot go back to previous tool you used before!
JC64dis speed up your reverse engineering analysis by a 10 factor at least.
Source code at: https://github.com/ice00/jc64

https://www.youtube.com/watch?v=yMEzWQS8LfA

josepzin

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #140 en: Enero 20, 2022, 13:06:31 »
Actualización del Unity para 8 bits:

Citar
With the new release of 8bit-Unity 0.5 just around a corner, I am going to post here some news about features.
To start with, I made a special effort to improve the "point'n'click" tech demo called 8bit-Goblin.
Here is a list of major improvements:
- Scripting engine now based on simple "text" files.
- Added animation paths (motion coordinates and frames).
- Added new targets: Atari 400/800, and NES/Famicom.
This updated Tech Demo in 8bit-Unity 0.5 contains everything for you to get writing a point'n'click game!!!

http://8bit-unity.com/?page_id=358


josepzin

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #142 en: Febrero 04, 2022, 15:55:59 »
Wolin

A modern, minimal Kotlin-like language compiler for MOS 6502 / 6510

https://github.com/ssuukk/wolin

SingletonJohn

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #143 en: Abril 18, 2022, 11:38:07 »
Sprites y Chars: J FOX Graphic editor(hay uno para pantallas en alta resolución https://csdb.dk/release/?id=94754)
Código: Turbo Macro Pro + REU

Desarrollo directo en The C64
"Ya al final de mi vida de pecador, mientras espero el momento de perderme en el abismo..." pues me lío y me pongo a hacer lo que no pude de pequeño! ;)

SingletonJohn

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #144 en: Abril 18, 2022, 11:39:12 »
Gran hilo!

Muy buena información y actualizada!
"Ya al final de mi vida de pecador, mientras espero el momento de perderme en el abismo..." pues me lío y me pongo a hacer lo que no pude de pequeño! ;)