Autor Tema: Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64  (Leído 61019 veces)

josepzin

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #90 en: Diciembre 20, 2019, 18:05:39 »
IceBro preview

Un súper debugger...

https://csdb.dk/release/?id=184963
https://github.com/Sakrac/IceBro

Citar
At the core IceBro consists of a 6502 simulator with a graphical debugger around it. Programs can be loaded into the simulator memory and executed but no other hardware is simulated within the debugger.

To work with VICE the debugger can connect to a running instance of VICE (C64 or Vic20) and copy the machine state (RAM, CPU registers, labels and breakpoints) when its monitor mode is enabled.

This means that the debugger is primarily looking at the copy of the machine state, and most debugging happens in the copied state. The vice console commands still works with the VICE machine state.

This differs from a debugger that is working directly with the machine state and IceBro is not intended as a replacement for such debuggers.

Currently IceBro runs on 64 bit Windows systems, porting to other systems is possible, see below.


Narcisound

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #91 en: Diciembre 22, 2019, 13:00:35 »
Madre mía!!! viendo éstas cosas dan ganas de volver a programar para el C64!!! que maravilla!!!

josepzin

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #92 en: Diciembre 23, 2019, 13:00:26 »
Si ahora no es por falta de herramientas sino de tiempo o voluntad!

josepzin

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #93 en: Diciembre 26, 2019, 02:13:18 »
Get Witchy: juego con los fuentes

https://csdb.dk/release/?id=183360


josepzin

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #96 en: Enero 21, 2020, 19:08:04 »
Libro escaneado: TIM ARNOT c64 whole memory guide (pdf)

https://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=73853

josepzin

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #97 en: Febrero 14, 2020, 18:45:51 »
¡¡CharPad!!

CharPad 2.6 (Free Edition) --> https://subchristsoftware.itch.io/charpad-free-edition

CharPad 2.6 ("Thalamus" Edition) --> https://subchristsoftware.itch.io/charpad-thalamus-edition
















josepzin

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #98 en: Abril 20, 2020, 15:25:42 »
Agregado a la lista de debuggers:



ICU64 for VICE:
http://icu64.blogspot.com/

https://www.youtube.com/watch?v=1TdaoOluq0A

josepzin

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #99 en: Mayo 16, 2020, 14:08:48 »
Hay una nueva versión del emulador Hosx:

- Download Hoxs64 64 bit v1.1.0.2 16 May 2020 DirectX 11.1
- http://www.hoxs64.net/

La he probado pero me dice que le falta un dll o algo asi, la versión anterior me sigue funcionando.

josepzin

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #100 en: Mayo 17, 2020, 16:00:41 »
El "Unity" de los 8 bits sigue avanzando:

Citar
8bit-Unity 0.3.3 will come out soon. This update adds support for graphic chunks, with which scenes can be animated. To showcase the feature, a Tech Demo called "8bit-Goblin" is included. Check out this preview video!!!

8bit-Unity 0.3.3: Tech Demo
https://www.youtube.com/watch?v=FUUcVDwg_rk

javierglez

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #101 en: Junio 02, 2020, 23:45:53 »
8 bit Show n Tell ha sacado un vídeo sobre este compilador de Basic (no CBM BASIC pero close enough)

https://www.youtube.com/watch?v=ldDOqGH11e0

josepzin

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #102 en: Junio 20, 2020, 15:24:40 »
Actualización de la versión gratuita de CharPad (Free Edition)

https://subchristsoftware.itch.io/charpad-free-edition

No he leído todas las características pero parece que cada vez es mas potente.

Citar
Export - One-click export of all essential binaries.
 Project - Conversion from per-char to per-tile colouring.
 General - Maximum tile size is now 10 x 10.
 General - Countless code optimizations and bug-fixes.
 Compressor - Sort characters by colour (ascending).
 Compressor - Sort tiles by colour (ascending).
 Image import - Increased capacity up to 500,000 character images.
 Image import - Much faster algorithm.
 Binary/Text export - Map data by selected area only.
 Text export - Char/Tile usage statistics.
 Map editor - Box highlighting of "current" cell.
 Map editor - Area fill (solid/incremental).
 Map editor - Delete row/column.
 Map editor - Insert blank row/column.
 Map editor - Dimensions of the selected area shown in status bar.
 Tile editor - Char "Picker" tool.
 Editors/sets - Next/Previous item with keyboard shortcuts.
 Editors/sets - Zoom level in status bar.
 Editors/sets - Zoom level shortcut (CTRL + mouse wheel).
 Sets - Mouse wheel for vertical scroll.
 Sets - Box highlighting of "current" items (left/right mouse buttons).












josepzin

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #103 en: Julio 06, 2020, 12:04:49 »
No sé muy bien que es esto... lo dejo aquí por si acaso.

PunyInform v1.0

"Una librería para escribir aventuras de texto rápidas y compactas en Inform 6", ni idea.

https://twitter.com/FRamsberg/status/1279867846206599168

josepzin

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Re:Herramientas de desarrollo cruzado para Commodore 64
« Respuesta #104 en: Julio 30, 2020, 20:18:26 »
Más sobre este generador de aventuras de texto:

https://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=75563

PunyInform, a new library for writing text adventures for old computers
https://vintageisthenewold.com/punyinform-a-new-library-for-writing-text-adventures-for-old-computers/

PunyInform tutorial 1: Creating locations
https://www.youtube.com/watch?v=oe-kxdHw4ec