Autor Tema: BMC64, Bare Metal C64 en RaspberryPi  (Leído 18404 veces)

Harris

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« última modificación: Junio 19, 2019, 21:59:52 por Harris »

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Re:BMC64, Bare Metal C64 en RaspberryPi
« Respuesta #31 en: Junio 19, 2019, 23:18:20 »
Probablemente la placa que publiquen sea asi como esta, con esos pines para conectar directamente a la Rpi.

Pero ojo, que esas que has puesto no sirven para BMC64!
« última modificación: Junio 19, 2019, 23:30:15 por josepzin »
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Re:BMC64, Bare Metal C64 en RaspberryPi
« Respuesta #32 en: Junio 20, 2019, 15:31:31 »
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Re:BMC64, Bare Metal C64 en RaspberryPi
« Respuesta #33 en: Junio 28, 2019, 15:58:12 »
Que buena pinta va cojiendo el proyecto!!
« última modificación: Septiembre 16, 2019, 22:46:50 por Narciso »

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Re:BMC64, Bare Metal C64 en RaspberryPi
« Respuesta #34 en: Agosto 13, 2019, 22:34:30 »
Se me había pasado esta actualización!

Ahora tiene teclado en pantalla :)
Hay versión C64, 128 y VIC.
También se puede descargar la versión C64 para Rpi1/Zero, pero no funciona todo lo fina que él quisiera asi que por ahora está aparte.

https://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=70498&start=630

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Re:BMC64, Bare Metal C64 en RaspberryPi
« Respuesta #35 en: Septiembre 01, 2019, 12:06:02 »
Nueva versión:

Como principal novedad, ya se puede conectar un teclado de C64 :) :)
Todavía no pude probarla.



Citar
v2.4 Release!

New Features

* Added ability to mount up to 3 USB thumbdrives.

The current directory item at the top of each file list is an action
now that will let you select between SD: and USB: drives.

So you can attach disks, tapes, carts etc from USB thumb drives now. But
things like kernel ROMs, default cartridges must still be loaded from
the SD card. USB drives are not mounted at boot, only on first access.
Also, the USB drives must be plugged in before the emulator is booted
and not removed. Only the first partition is mounted. Let me know if you
see anything strange with attaching stuff from USB thumb drives.

* Added ability to set IEC mode on all drives (was only 8 before)

You can also select the directory that should be the IEC folder. If
you change dirs from the emulator (using CBMFileBrowser for example), the
dir will be reset to the original folder when the machine is reset.

* Activated the real keyboard/joystick scan for the PCB

The PCB design is available at https://upverter.com/design/rrossi/bmc64/

There is a new Prefs menu option that toggles the GPIO configuration between PCB
and No-PCB. The pins used for joysticks are different for the PCB vs No-PCB. So
I decided to keep the old config working for now. I might just deprecate the old
way but for now, keep this to No-PCB if you already wired up GPIO joysticks. The
connections are documented in the README.md file on the github project site.

* Added more hotkey combinations: Control + F1,3,5,7

* Made menu hi-lite color brighter

Bugs Fixed

* Menus are stacked on top of each other again (like they used to be).

* Tape counter was not updating properly.


Let me know if you find any issues. Thx!
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Re:BMC64, Bare Metal C64 en RaspberryPi
« Respuesta #36 en: Septiembre 01, 2019, 15:40:01 »
Cuantos proyectos hay con las Rpi...

CBM Tape Pi - Emulate Datassette with Raspi

https://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=70337

https://www.youtube.com/watch?v=OaE2jjz9rNg

Citar
It is a tape drive (datassette) emulator based on a Raspberry Pi for Commodore computers.

The Pi is attached to a Commodore machine (C64, CBM/PET, VIC20, etc.) in place
of the datassette and forwards (PRG) files from serial interface to the
Commodore computer.

The Commodore "sees" the Raspi as datassette drive,
you just have to enter "LOAD" to retrieve the PRG file (as usual).

What is special about the project:

SIMPLE HARDWARE SETUP

Apart from a serial interface for the sending machine (e.g. your PC),
the tape port connector, some wires and a Raspberry Pi you need two resistors,
only (no to-be-programmed microcontrollers or to-be-soldered circuits).

SIMPLE SOFTWARE SETUP

No special software required on sending machine (just use YMODEM serial
protocol) and Commodore computer (just use LOAD command).

Bare-metal solution (no Raspbian or other OS required).

In addition this is the only datassette emulator based on Raspberry Pi available (as far as I know).

PLANNED FEATURES

Sending files back from Commodore computer (in other words: Saving).

Reading from / writing to Raspberry Pi SD card and/or USB memory stick.

Detailed instructions, the complete source code and v1.0.0 kernel.img files (for
Pi 1 and 2) can be found at the Github page:
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Re:BMC64, Bare Metal C64 en RaspberryPi
« Respuesta #37 en: Septiembre 07, 2019, 23:19:10 »
Yo haría unas cuantas cosas distintas pero mola!

BMC64 emulator on a real C64 Case
https://www.youtube.com/watch?v=Jd3dBP91OTc
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Re:BMC64, Bare Metal C64 en RaspberryPi
« Respuesta #38 en: Septiembre 13, 2019, 01:28:34 »
Ya se está vendiendo la placa para conecta Rpi+BMC64 con la carcasa, mola :)

https://www.ebay.co.uk/itm/C-PIO64-Keyboard-and-Joystick-Interface-for-BMC64-C64-Commodore/333327127811





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Re:BMC64, Bare Metal C64 en RaspberryPi
« Respuesta #39 en: Septiembre 16, 2019, 22:51:14 »
Que chulada!! Ahora solo faltaría meterle el emulador para que arrancara nada mas encender la Raspberry

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Re:BMC64, Bare Metal C64 en RaspberryPi
« Respuesta #40 en: Septiembre 16, 2019, 23:04:10 »
Es que justamente eso es BMC64! :P

Desde el arranque hasta que aparece la pantalla azul son 4 segundos, casi como un 64 de verdad.
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Re:BMC64, Bare Metal C64 en RaspberryPi
« Respuesta #41 en: Septiembre 17, 2019, 19:27:25 »
Es que justamente eso es BMC64! :P

Desde el arranque hasta que aparece la pantalla azul son 4 segundos, casi como un 64 de verdad.

guauuuu!! que bueno no?? Pues me parece que voy a intentar hacerme con una carcasa "panera" que no me cueste muy cara (en plan averiada y tal) y meterle como "tripas" la raspberry con el BMC64.  8)

Y a éste BMC64 me imagino que le podrás meter por USB juegos en T64/D64 y cargarlos sin problemas no?
« última modificación: Septiembre 17, 2019, 19:29:03 por Narciso »

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Re:BMC64, Bare Metal C64 en RaspberryPi
« Respuesta #42 en: Septiembre 18, 2019, 11:56:48 »
Los juegos se copian directamente en la tarjeta SD, basicamente es como usar el Vice, o sea que acepta los formatos mas usados. Eso si, no tiene conexión por red asi que hay que sacar y poner la tarjeta cuando quieras actualizar.
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Re:BMC64, Bare Metal C64 en RaspberryPi
« Respuesta #43 en: Septiembre 18, 2019, 16:15:15 »
Nueva versión:

Citar
v2.5 released!

New Features:

* Added Plus/4 build

http://accentual.com/bmplus4

Keyboard may not be 100% for all machines. I didn't test this much. Only played on game.

* Added 1551 drive (for the Plus/4)
* Added volume control under 'Sound' menu
* Added drive ROM change menu item.

-Drive ROMS must be inside machine dir like kernals, basic, etc)

* Added parallel cable option on drives (untested)
* Added WaveShare Game HAT GPIO support

You can now sandwich your Pi 2 or 3 inside this Game HAT by Waveshare:

https://www.waveshare.com/game-hat.htm



Select GPIO Configuration #3 and use GPIO Bank 1 to any port. The
button mappings are described in the README.md at the github site.
I haven't tried this myself but a user who asked if I could make the
changes reports it works fine.

* Added Menu navigation button options to GPIO config 1

+ Up/Down/Left/Right/Enter and Menu Back to go along with Menu Toggle

* Menu reorg : Added Machine menu and moved ROMs/Memory under it

Bugs Fixed:

* Could not navigate the virtual keyboard with a gamepad unless it was set
to one of the emulator's port, it should always work regardless
* If GPIO banks 1 or 2 were assigned to any game port, fire button was not
selecting anything on the virtual keyboard from a usb gamepad.
* Virtual keyboard navigation from GPIO joysticks was too fast
* Fixed ALT_L not working in keymap files
* Cleaned up keymap files (consistently use keycodes instead of c64 labels)

The keymap files were a confusing mix of keycodes and c64 key labels.
Fixed them so they consistently use bmc64 usb keycode names. The old
files will still work but making your own should be easier now.

This project is getting to be a lot to test with each release. I may have
broken something Smile
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Re:BMC64, Bare Metal C64 en RaspberryPi
« Respuesta #44 en: Septiembre 19, 2019, 22:01:46 »
Los juegos se copian directamente en la tarjeta SD, basicamente es como usar el Vice, o sea que acepta los formatos mas usados. Eso si, no tiene conexión por red asi que hay que sacar y poner la tarjeta cuando quieras actualizar.

Ok. Y para cargar los juegos tienes que teclear LOAD "nombre del juego" o has de tirar de los menus tipo VICE?