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Mensajes - josepzin

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General / Re:Nuevos juegos en desarrollo
« en: Hoy a las 17:34:36 »
Esto otro esta tomando buena pinta tambien!

https://twitter.com/EvoluteGames/status/1382689683352735745

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Off-topic / Re:Me presento
« en: Hoy a las 15:27:41 »
Ya preguntaré a mi padre...pero si mi madre no le ha tirado las cajas de discos hace años será una casualidad...pq teníamos a cascoporro por los armarios.
Ayer hablaba justamente de eso... la cantidad de cosas que han ido a la basura :(

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él ahí sigue todos los días viciado...ahora con PCs y miles de ferritas por todos los lados para no meter interferencias a medio vecindario) pero todos los días está sentado con sus cacharros
Me hizo mucha gracias eso :D

Él también está enganchado a lo retro, solo que a otro tema.

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Off-topic / Re:Me presento
« en: Hoy a las 15:26:02 »
Bienvenido!!! aquí hay mucha "especia" :)

Mi padre es radioaficionado y en su época el C128 fue un ordenador muy valorado para temas de RTTY, bases de datos, su modo de 80 columnas,etc.
Sí, es lógico, para la gente que quería hacer algo mas que jugar (y podía permitirselo) el C128 era una mejor opción que el 64.

Citar
Yo le metí horas al modo C64 jugando.
Obviamente :D :D

Citar
Creo q por ahi tenemos guardados 2 C128 q a ver si recupero.
A ver qué tesoros tienes escondidos por ahí!!

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General / Re:Nuevos juegos publicados
« en: Abril 14, 2021, 05:18:12 »

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General / Re:Nuevos juegos publicados
« en: Abril 14, 2021, 05:16:19 »
Panic in the Bank

Un clásico, ahora en PETSCII

https://csdb.dk/release/?id=202325


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General / Re:Nuevos juegos en desarrollo
« en: Abril 14, 2021, 00:26:57 »
Soulless 2 C64 W.I.P

No le debe quedar mucho a este.

https://www.youtube.com/watch?v=HCsab-toGIU

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General / Re:Videos Commodore
« en: Abril 12, 2021, 22:00:56 »
Si si :D

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General / Re:Videos Commodore
« en: Abril 10, 2021, 21:17:44 »
Dozznar, muy interesante los comentarios sobre el desarrollo y programación.

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General / Re:Videos Commodore
« en: Abril 10, 2021, 20:39:34 »
El regreso de @Dozznar

Retomando el retro-pulso
https://www.youtube.com/watch?v=dZSvgpSn3e0

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General / Re:Videos Commodore
« en: Abril 10, 2021, 17:04:34 »
Don Quijote (c64) - Walkthrough comentado RTA

Un clásico de Dinamic Aventuras.

https://www.youtube.com/watch?v=-yJCWLcx9Zo

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Off-topic / Re:Cosas interesantes...
« en: Abril 09, 2021, 16:47:44 »
Nuestro famoso Doc Cosmos hace el salto a Nintendo Gameboy, le está quedando muy bien!!

https://www.bitmapsoft.co.uk/product/doc-cosmos-gbc/





https://twitter.com/EvoluteGames/status/1380256547192774656


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General / Re:Videos Commodore
« en: Abril 06, 2021, 16:32:44 »
Me voy poniendo al día con directitos commodorianos atrasados..

TOP 100 ZZAP 64 COMMODORE VOL 1
https://www.youtube.com/watch?v=DH1yKqcBhII

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General / Re:Nuevos juegos en desarrollo
« en: Abril 06, 2021, 13:57:14 »
No es juego pero está en desarrollo:

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Added sprites support...

TEOS - Commodore 64 multitasking char mode OS - Status #7

https://www.youtube.com/watch?v=DcStaA28mF0

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Nueva herramienta para hacer gráficos:

C64 Graphics Maker

https://agpx.itch.io/c64-graphics-maker

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The C64 Graphics Maker is a graphics editor for Windows, that I wrote to help me create games for my favorite computer ever and now I have decided to publish it. If you find it useful (if you want), let me know in which project you used it (I'm just asking for curiosity, the software is completely free for any purpose, including commercial, released under the coolest license ever: the MIT license).

I recommend you to watch the video tutorials (I apologize in advance for my bad English, please activate the subtitles), even if they refer to a previous version, it allows you to understand the basic idea of the software, you can then discover by yourself the news of version 0.12.2b (the biggest news is the Blocksets, that are bitmap blocks that you can use instead of characters to have less limitations on colors with respect to characters).

Note that the software is still in beta, please report any bugs, thanks.


Features list of the v0.12.2b:

MDI Application;
Supported characters mode: Standard Character Mode (SCM), Multi Color Mode (MCM), Extended background Color Mode (ECM);
Supported sprites mode: monocolor, multicolor;
Supported bitmap cells (named "Blockset") with mode: monocolor, multicolor (you can also use it to import a full screen bitmap, BUT be aware that there is no proper fullscreen bitmap editor inside the software, the blockset are treated just like characters);
Editing of multiple characters/sprites/blocks displaced in a grid (with ability to mix mono and multicolor characters);
Editing tool:
Up to 4 Layers;
transformation: shifting, rotation, resizing, invert, mirror, flip (you can restrict them to the selection);
drawing tool: freehand, line, ellipse, rectangle, floodfill (clipped to the selection, if any). Possibility to use two colors dithering.
selection: irregular shape, move selected area, copy & paste;
Import images to characters (SCM, MCM or ECM), sprites (mono or multi) or blocks (mono or multi) with automatic search of the best fitting colors and dithering support (import can take a while, please fix at least the background color to speedup the operation);
Import/Export of data and project items;
Animation editor for characters, sprites and blocks with "ghost" functionality;
Characters/sprites/blocks optimization: remove unused, empty and duplicates (with cascading update);
Unified clipboard between sprites, characters and blocks ('cut' also updated tiles, screens and animations);
Drag & Drop (between characters, tiles and blocks);
Possibility to add a background/foreground image (with adjustable position and size) useful to perform decaling;
Zoom/Pan;
100 levels of undo/redo;
Tiles editor (characters or blocks based);
Screens editor (characters, blocks or tiles based);
VIC-II Calculator;

https://www.youtube.com/watch?v=3sXbb_wMwhE

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