Commodore 64 > Joysticks, gamepads y mandos
Joystick con los 3 botones mapeados
danytoon:
https://www.facebook.com/groups/commodoresixtyfour/permalink/10153745941497172/
Esto sí que estaría interesante que alguien los hiciera en serie
josepzin:
Es grupo cerrado... :(
danytoon:
Pos apuntarze! xDD
Ahora lo pongo todo, esperarzus
danytoon:
Possibly the world's only 3 button C64 controller. Button one is fire, button 2 maps to spacebar and button three maps to '3'. The second button makes this controller useful for the many games that use spacebar for extra functions. The third button means this controller is perfect for Dropzone, as the sheild in Dropzone is activated by any non-spacebar keypress.
comentarios
John Fairhall I'm going to mod an megadrive compatible 3 button controller for this... be a bit neater.
Me gusta · Responder · 1 · 9 de octubre a las 12:25
Thomas Todd
Thomas Todd Great for Turrican II to use the laser lines as it needs the spacebar
Me gusta · Responder · 1 · 9 de octubre a las 13:45
Carlos Bragatto
Carlos Bragatto but how you read the keypresses for space/other keys on the joystick port?
Me gusta · Responder · 9 de octubre a las 15:27
Kai Borrmann
Kai Borrmann Port 1 and keyboard share some internal lines, so joystick inputs on port one are "mapped" to certain keyboard codes. So it should be possible to connect the extra buttons to port one and generate the same internal signals that some keys would evoke.
Me gusta · Responder · 9 de octubre a las 22:34 · Editado
Carlos Bragatto
Carlos Bragatto Got it. Would love to see the wiring scheme for this.
Me gusta · Responder · 9 de octubre a las 23:19
John Fairhall
John Fairhall In this case I sacraficed another controller for the cable, plugged it in to port 1 and started pushing contacts together. Protip: black wire is probably ground.
Me gusta · Responder · 10 de octubre a la 1:00
Dany Quest
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Richard Atkinson
Richard Atkinson On the C64 ports one and two connect five port bits to ground whenever a direction switch or fire button is pressed. The keyboard buttons all connect a port bit in port one with a port bit in port two. The full keyboard is an eight by eight matrix (64 keys) but the joystick ports give you access to five by five (25 keys).
Me gusta · Responder · 10 de octubre a las 2:32
Owen Godwin
Owen Godwin Awesome, so I wouldn't need to put my C64 on the floor to throw grenades in Commando if I had this...
Me gusta · Responder · 10 de octubre a las 16:50
John Fairhall
John Fairhall The two button version is pretty easy to make from a master system controller and an extra cable.
riq:
Interesante lo del 3er boton.
Lo que no se es como mapean el 3er boton a la tecla "3"... en todo caso sería al "2". Creo que no se puede generar el "3" con el joystick. Igualmente no importa ya que se agregó para que genere cualquier tecla menos el espacio, asi "2" o "3" debería funcionar bien para el juego DropZone.
Auto-propaganda desvergonzada:
El Unijoysticle ya soporta el mapeo del segundo boton ("espacio"). Voy a agregarle soporte para el 3er boton.
Video del unijoysticle en modo Commando:
https://www.youtube.com/watch?v=VK-gzT5wkiw
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